Fészekalja: Nagy dolgokról kiCSIBEn

Gyerekekhez alkalmazkodó konyha – mit vehetünk át a Montessori-módszerből?

A gyerekszoba után a konyhába vezet az utunk, azt próbáltam meg összeszedni, hogy milyen apró trükköket, ötleteket vehetünk át a Montessori-pedagógiából, hogy a konyhánk gyerekbarátabb legyen, és hogy a gyerekünk/gyerekeink önállóságát elősegítsük. Fontos, hogy a gyerek számára elérhető legyen mindaz, amit használ (és használhat) és elérhetetlen mindaz, ami veszélyes. Utóbbiból annyira nincs is sok, teljesen… Tovább »

Magamról

Szóval akkor be kellene mutatkozni. Nehéz műfaj, sosem voltam jó benne. Egyrészt kérdés, hogy mennyire ismerem magam, és vajon mások is olyannak látnak-e mint én magamat, másrészt hogy mit is emeljek ki, mit tartok fontosnak elmondani. Az adatokkal kezdem, Franciaországban élek már 12 éve, gyakorlatilag az egyetem közben-után kerültem ki. Azóta sok mindent csináltam, de… Tovább »

Napi jó

Alapvetően optimista alkat vagyok. Na nem úgy gondolom, hogy a nap 24 órájában hollywoodi művigyorral a fejünkön kellene mászkálnunk, rózsaszín felhőkön lebegnünk és letagadni azt, ami mégsem tökéletes. Jogunk van a negatív érzésekhez, jogunk van néha azt gondolni, hogy elegünk van (még ha a környezetünk azt is gondolja, hogy de neked most énekelned KELLENE a… Tovább »

Ezer ízű anyatej

Az anya hasában természetes módon megkezdik a magzatok az ízekkel való ismerkedést: a magzatvíz íze az anya táplálkozásának függvényében változik, és a magzatvízből kortyolgatva ezt a baba megérzi. Sokkal több ízlelőbimbója van amúgy, mint egy felnőttnek, tehát kisebb koncentrációkat is intenzívebben érez. Ez amiatt is fontos, mert az ízleléshez kapcsolódó agyi kapcsolatok (szinapszisok) ennek hatására… Tovább »

Heti menü – október 3. hét

A heti kosár tartalma: orvosi vízitorma, főtt cékla, endívia, fokhagyma, krumpli, metélőhagyma, sütőtök (butternut fajta), körte, alma, méz.  Ezekből kell bűvészkedni a héten valamit, lássuk mit találtam ki menüsornak. Nehezítés, hogy a jövő héttől őszi szünet lesz, tehát a négy gyerek itthon: jobban járok, ha előző este elkészítem az ebédet. 🙂 Szerda ebéd: disznókaraj zöldbabbal… Tovább »

Hogyan bírjuk rá a gyereket, hogy önként együttműködjön velünk?

Gondolhatjátok, hogy az én válaszom ez lesz: kommunikációval, és pedig “helyes”, erőszakmentes kommunikációval. Készítettem egy kis emlékeztetőt, amire a hűtőre is kitehető (nálunk mar ott díszeleg), remélem, hogy segíteni fog a mindennapokban a békésebb családi légkör kialakításában. A részletekről meg beszélgethetünk itt a kommentekben, kinek mi jött be, milyen tapasztalatok vannak… A letölthető-nyomtatható (PDF) verzió: EMK_osszefoglalo... Tovább »

Itthon főzött mosógél

Már csaknem három éve ezzel mosok. Havonta egyszer készítem, nem nagy macera, inkább az állási-hűlési ideje hosszú, de elfér az az egy edény ott a konyhapulton. Sokkal olcsóbb, mint a bolti mosószer, elég hatékony (négy gyerekkel tesztelve :D) és környezetbarát is.     Mi kell hozzá? Egy 18 dekás szappan, amit lereszelünk, én alep-i, marseilles-i… Tovább »

Heti menü – október 2. hét

Ezen a héten a termelői kosárban zöldsaláta, friss gomba, karfiol, endívia, fokhagyma, alma, birsalma, körte, koktélparadicsom, répa, cukkini, krumpli és póréhagyma lesz. Bőséges tehát a választék, lássuk, mi kerül majd az asztalunkra? Szerda ebéd: fokhagymás-sajtos csirkemell, zöldborsó vacsora: zöldsaláta flammenküche-vel (elzászi specialitás, tulajdonképpen tejfölös-angolszalonnás-hagymás pizza)   Csütörtök ebéd: csőben sült endívia vacsora: zöldsaláta kecskesajtos melegszendvicsekkel… Tovább »

Mit csinálnak a gyerekek egy francia oviban?

Az egész iskolarendszer és az általános suli után az oviról is mesélek kicsit részletesebben. A lányom most kiscsoportos, szóval az ő idei “beosztásukat” írom le. A francia ovi tulajdonképpen iskola, legalábbis az elnevezése alapján, “école maternelle” a neve, ami szó szerinti fordításban kb. anyáskodó iskolát jelent. De a magyar óvodához képest eléggé iskolaszerű, és szerves kapcsolatban… Tovább »

Ideális gyerekszoba a Montessori-módszer segítségével

A Montessori-módszer, mint az előző cikkekből láthattátok, nagy hangsúlyt fektet a gyerek fejlődéséhez szükséges ideális környezet kialakításara. A környezet, az ott található eszközök stimulálják a gyerek természetes kíváncsiságát és autonómia-vágyát. Így néhány héten keresztül az ideális otthoni környezetről fogok írni, mielőtt rátérnek az otthon végezhető tevékenységekre. Kezdjük azzal a helyiséggel, ahol talán a legtöbb időt… Tovább »
Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az nlc-re!